¡Vamos reínos un poco más!

La Nueva España, 17/02/2018

woodyallenstatuespain

Paez que la estatua de Woody Allen va seguir faciendo como que pasea per Uviéu. La prensa usó’l términu “indultu” pa notificar que’l Conceyu d’Igualdá del ayuntamientu decidió nun la quitar d’en mediu, términu mal usáu por más d’una razón, la más evidente que les estatues son inocentes, toes elles, a priori y, la que nos ocupa, a fortiori al nun tar condenáu el modelu humanu.

Toa esta historia, qu’entendemos que namás sufre un aplazamientu si facemos casu de les declaraciones de delles de les protagonistes de la polémica (“Seguiremos luchando”, Alejandra Matallanas, IU; “La estatua creo que quedará una temporada”, Laura Díez, Asociación Trece Rosas; “El tema no se ha cerrado”, Eva Irazu, Plataforma Feminista d’Asturies), dexa nel aire la impresión faltona, insultante y que nun tien que ver sólo colos grupos feministes (tamién cola corporación municipal), de que la ciudá-y fixere una gracia especial a Allen al espetalu nuna calle, y ye al revés, nun se pierda de vista. Uviéu ye una localidá mui guapa y prestosa pero Allen ye un iconu pa la cultura mundial. La estatua ye un recursu urbanu, un reclamu turísticu. Ye Uviéu la que se beneficia de Woody Allen, non al revés. Di tu qu’él, a fin de cuentes hiperactivu, tendrá la cabeza ocupada con tres guiones futuros y una realización en cursu y nun se parará a pensar lo que pasa col cachu bronce que lu representa a 5.500 kilómetros del centru del mundu. Pero, si lo fai, igual-y da por pedir la retirada del monumentu, ofendíu. ¿A cuentu de qué tien qu’aguantar que lu linchen o que lu perdonen en figura nuna localidá menor de la periferia del Vieyu Mundu?

Pero tampoco quiero yo que se piense que me toi sumando a la carcundia antifeminista: nun me meta usté nesa banda. Por eso, agora que (de momentu, ya ta dicho arriba) lo d’Allen queda pa prau, planteo otra polémica. El miércoles, la conceyalía de Cultura d’Uviéu propunxo declarar Fíu Predilectu de la ciudá a Ángel González, que ya tien consagraos parque infantil, plaza pública y escuela. El día 12 del pasáu mes de xineru, por aquello de que se cumplíen diez años de la so muerte, dedicáron-y un espaciu radiofónicu na cadena SER, nel programa Hora 25 que lleva la conocida locutora Angels Barceló. Si usté sigue’l programa, sabrá que Barceló condena regularmente cualquier sucesu que tenga que ver col abusu machista, la desigualdá de xéneru, esplotaciones y agresiones contra la muyer. Nesta ocasión, en cambiu, rió alegremente les gracies de contertulios que fueron conocíos o amigos d’Ángel González y que relataben, con desenvoltura mundana, que’l poeta frecuentaba puticlubs de la calle La Ballesta, en Madrid, a veces en compañía de Jaime Gil de Biedma. Contaba ún de los tertulianos cómo González-y esplicaba estes visites: “Bueno, cada uno íbamos a buscar cosas distintas, ¿eh?” Acuérdese usté que Gil de Biedma yera homosexual. Minutos 20 a 23 del audio, a disposición n’Internet. (A mi, si soi sinceru, lo que más m’espanta ye la doble moral de la señora Barceló, que ríe cuando’l que va de putes tien la bendición de “la gauche divine” pero señala col deu, condenando, si ye un camioneru en ruta.)

Pues ehí lo tenemos: el poeta oficial de la ciudá, particularmente del progresismu, colaboraba, como tantos otros, cola esplotación y cosificación de la muyer, despersonalizada y convertida en vil materia de compraventa nel mercáu carnal. Escuela pública, plaza, parque infantil y agora Fíu Predilectu. ¡Vamos reínos un poco más, ho!

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

w

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: