Perros y toros

La Nueva España, 17/12/17

Sofía Cosmen, conceyala del Partíu Popular de Xixón, comparó, en plenu municipal, les corríes de toros con tener perru nun pisu. “Hay defensores de los animales que consideran que existe maltrato también en tener en un piso un perro.” ¡Olé y olé, hai que la tragar!

Con independencia de la opinión que se tenga sobre los toros, la desproporción ente uno y otro paez evidente, escandalosa. Pensará usté que, si la conceyala del PP tien perru, qué mal lo tará pasando’l probe animal, escapando pel pasillu de casa de banderillazos y puntilles ente un estrueldu estereofónicu de clarines y timbales, col rau defensivamente ente les pates por si la faena sal trunfante: ¡qué vezos tan raros habrá nesa familia! Pues nun s’azote, porque igual ta xuzgando a la conceyala con dureza a priori, ensin conocimientu de causa. ¿Quién-y diz a usté qu’ella vive nun pisín? Nun lo sabemos. Entienda bien les sos palabres: los culpables de crueldá pa colos perros somos los que nun tenemos residencia independiente con espacios verdes particulares pa espansión de Rex. Si se prohíben les corríes de toros, a ella igual-y da por presentar, en xusta contrapartida, una normativa pa condicionar la tenencia canina al Impuestu sobre Bienes Inmuebles (eso que los probes llamamos la contribución).

Diz tamién la conceyala Cosmen que los toros son, n’España, el segundu espectáculu depués del fútbol. Nesto, tol mundu cuenta de la fiesta como-y va. Yo ya vi en prensa alguna estadística que revela que se venden más entraes de teatru que de fútbol (sí: yo tamién flipé) y cuéstame muncho creer qu’haya menos xente qu’asista a conciertos (dicho asina, de manera xenérica, incluyendo cuartetos de cámara, rock-and-roll y Operación Triunfo) qu’a los toros. ¿Y el cine? ¿O ye que los miles de sales de cines qu’hai n’España venden menos entraes que les feries taurines? En fin, ¿pa qué seguir? La cosa, tal como yo la veo, nun tien que ver col predicamentu taquilleru, mayor o menor, d’un espectáculu. Ética y demografía son categoríes que cuelguen de distinta percha.

Too esto yera porque la bancada podemista del ayuntamientu de Xixón quería facer una consulta ciudadana sobre la continuidá de los toros nel conceyu (entiéndase, la feria de Begoña), propuesta que salió derrotada en plenu municipal. Ún tampoco tien mui claro a cuentu de qué facer una consulta que nun diba ser vinculante. Por desgracia, nun somos suizos, ese maravillosu país d’anarquistes conservadores onde la ciudadanía tien voz y votu permanentes. Yo, de toles maneres, nun sé si diba votar. A mi, los toros abúrrenme, como m’aburren la ópera italiana, el fútbol o les noveles de fantasía heroica. Abúltame que’l verdaderu enemigu de los toros, muncho más que los movimientos contra’l maltratu animal, ye l’aburrimientu que puede producir. Ayenos al enfrentamientu ente taurinos y antitaurinos, a la mayoría de los ciudadanos (polo menos per esti cantu de la península) les corríes paecennos un espectáculu “kitsch, demodé, out”… castizamente, tronáu. La parafernalia qu’acompaña la puesta n’escena ye’l trunfu del mal gustu plebeyu y l’aire farrucu que se dan los toreros asonsaña códigos d’honor del tiempu de les guerres de Flandes que difícilmente comparte ya la xente. Pero ello nun me prevoca ningún prexuiciu contra los aficionaos pol cenciellu fechu de selo. Conozo unos cuantos, persones educaes, cultes y cíviques, que nun merecen qu’una multitú enrabietada los llame asesinos a voces a la entrada de la plaza.

De toles maneres, anque, esta vez, la izquierda playa (PSOE, Xixón Sí Puede, IU) nun fue quien a unificar les respectives propuestes que, sobre’l tema, llevaba al plenu, l’acuerdu paez cosa namás de tiempu. Nun creo que vague muncho pa qu’estos amigos míos toreristes tengan que sacar localidá pa La Maestranza o Las Ventas si quieren ver una corrida, porque, pamidea, los díes d’El Bibio tán contaos. Ye como vienen los tiempos. Nun hai nada que dure pa siempre, o eso ye lo que nos dicen a los del bable. Tamién el circu romanu se fue al carajo, y seguro qu’empezó con unos cuantos radicales cristianos protestando a voces delantre los vomitorios.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: