El chacachá del tren

La Nueva España, 30/12/2017

El PP nun se quier enterar, ce por be, de les perres que van metíes nel sacu descosíu pel que cuelen les que se van gastando pa traer (o eso dicen) l’alta velocidá ferroviaria a Asturies. Vamos agradecé-ylo, porque a saber a cuánto diba salir el billete a Madrid si, al final, hubiere qu’amortizar el preciu de la obra viaxeru a viaxeru. Y nun descarte usté esa eventualidá. Pero, ya digo: en beneficiu d’usté y míu pal día de mañana, el partíu del Gobiernu bloqueó, en Congresu, una propuesta de la oposición pa que’l Tribunal de Cuentes saque la calculadora. La parlamentaria por Asturies Susana López Ares diz que ya se mirará al final. A mi, esi planteamientu siempre me punxo nerviosu: “Tu tranquilu, cuando tea’l pedíu completu ya te digo lo que me debes.”

Esto del progresu de los medios de tresporte ta mui bien, y pa unos más que pa otros. Acuérdome cuando, de neñu, organizábemos en casa una escursión familiar de domingu pa dir a ver los aviones a Ranón (perdón: a Santiago del Monte). P’allá arrancábemos, a pasar la tarde, l’obreru, la muyer y los fíos, toos empaquetaos dientro’l SIMCA 1000 color butano, con bocadillos y fantes pa la merienda. La cosa pedía paciencia, lo mesmo’l viaxe que l’espectáculu, porque’l tráficu aereu yera escasu daquella. Pero, si sabíes esperar, acababa presentándose un avión y podíes admirate y espantate col desafíu a la razón que suponía ver posase, cola maña d’un coríu, aquel bichu grande y pesaón como un concesionariu enteru de simcamiles.

—Pues tíu Lolo fue n’avión a Mallorca.

Tíu Lolo gastaba bigotín Clark Gable, fumaba tabacu mentolao y teñía les canes incipientes nel llavamanos de casa.

Sí: el progresu, qué gran cosa. Agora, ¿quién queda que nun subiere a un avión? Namás tien que disponer de 300, o 400, o 500, o 600, o casi 700 euros, según el día y la priesa, si quier volar d’Asturies a Madrid. Nun soi yo amigu de convertir a pesetes los precios en moneda actual, pero, nesti casu, la cosa tien gracia: de 50.000 a 115.000 pesetes dir y volver nel día. Lo que costaba un pisu proletariu naquellos años inocentes del SIMCA 1000.

Otru tíu (esti llamábase Pepín), empleáu nuna empresa de grandes infraestructures, acabó estableciéndose en Valladolid. La madre (sagazmente deduciría usté que yera tamién güela mía) viaxaba en tren a visitalu un par de veces al añu. Garraba’l Talgo na estación del Norte de Xixón y, nun m’acuerdo si yera pola viudedá o por qué otra desgracia tresmutada en beneficiu coyuntural, el viaxe llevába-y unos pocos cientos de pesetes y unes cuantes hores de llabor de puntu: lo mesmo daba pa unos patucos.

En 2020 ta previsto que Madrid quede a menos de tres hores y media de la playa de Poniente arrecostines d’un tren embaláu. Queda escaso pa los patucos y apuesto perres a que’l billete nun baxa de los 100 euros, el doble de lo que vien a costar agora. Y yo pregunto (reaccionariamente, ya lo sé): ¿quién da por supuesto que tol mundu anda tan apuráu como pa nun poder gastar unes poques hores más mirando cómo pasa’l mundu per delantre la ventanilla? Puesto na balanza aforrar en perres o en tiempu, ¿de verdá ta tan clara una mayoría a favor de lo segundo o ye que nun pesen lo mesmo estos dos grupos humanos? ¿Tan guapu ye’l formigueru de la Gran Vía como pa que mereza la pena facer una mancha difuminada de la inmensidá polícroma de Tierra de Campos? Y, mirusté, nun voi quedar coles ganes de decilo: ¿convién tener a tres hores y picu de la playa una ciudá que va pa los 7 millones d’habitantes? ¡Ya podemos dir aprendiendo l’himnu de Valencia, que, ente’l cambiu climáticu y el trenísticu, el futuru pinta color Malvarrosa!: “Per ofrenar noves glòries a Espanya, / tots a una veu, germans, vingau…”

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: