Corones y azar

La Nueva España, 6/1/2018

Tamién n’Asturies (nun vamos ser menos) tenemos polémica colos Reis Magos. La cabalgata d’Oviedo (O-vie-do, al gustu del señor Caunedo) profesionalízase. El conceyal de Fiestes, Rivi, considera que ye una manera de despolitizala. Nun sé: yo, la única que conozo ye la de Xixón, y sí: desfilen romanos. Usté ya m’entiende: imperialistes. Rivi diz qu’había “intereses muy concretos” nel vezu d’estos últimos años d’ofrecer la corona a notables de la ciudá, que yera “un sistema de favoritismo”. Indiscutible. Ser Rei Magu nun ye ninguna broma. Hai tanta ilusión enriba de les carroces como al pie d’elles. Yo tengo la suerte de tener amistá con un Gaspar qu’abdicó de la corona (y ronda tamién peles fueyes d’esti diariu) y un Melchor que, el probe, abdicó del mundu. Ningún de los dos, si nun ando mal informáu, tien (tenía, nel casu de Melchor) convicciones monárquiques pero la túnica vestíenla con entusiasmu indignu de republicanos.

Rivi contrató actores y la oposición municipal critica esti cambiu de criteriu recordando que les maxestaes d’años precedentes llegaben del Oriente “gratis et amore”. Nun son conscientes del enorme sacrificiu del conceyal. Porque yo tengo pa mi qu’él mismu llamenta nun ser Rei nesa cabalgata máxica. Más tovía: que llamenta nun ser negru pa poder representar a Baltesar, cuota solidaria de la celebración. Quiero decir que Rivi nun pide a naide un sacrificiu distintu d’aquel al que s’obliga él.

Veo, eso sí, un riesgu na decisión del conceyal, un riesgu de tipu administrativu: ¿pue ser que los Magos de pagu acaben pidiendo formar parte del organigrama municipal? ¿Habrá algún abogáu llaín que-yos saque alantre la obligación del ayuntamientu a facelos Reis funcionarios por algún defectu de forma que se-y escape a Rivi nesti momentu? ¿Acabarán por convocase, n’Oviedo, oposiciones a Rei Magu pa tapar esi futurible furacu normativu y, en consecuencia, tocará cargar coles denuncies de mancos, virolos, tatexos, retacos y torgaos por vese escluyíos de la prueba según unes bases discriminatories? ¿Y qué pasa coles candidates? ¿Y quién redacta’l temariu?, ¿qué tribunal pluridisciplinar, espertu n’estética capilar, piedres precioses, historia sagrada, naipe español y comunicación verbal y non verbal va evaluar a los candidatos? ¡Uf, que me dean unes tranquiles oposiciones a verdugu!

Yo coincido con Rivi en que nun puede ser cosa d’un deu zahorí la elección de les maxestaes de la cabalgata pero, al revés qu’él (y pído-yos perdón a los contrataos del presente añu: de verdá que m’alegro de que-yos salga esti trabayu, como cualquier otru), paezme que la solución ta en democratizar les corones. Quiero decir: kairocracia. Ábrese una lista, ensin prexuicios de clase, pa que s’apunten los ciudadanos carbayones pretendientes a la realeza fugaz de la primer selmana del añu; esclúyense pederastes y, por razones obviamente distintes, les categoríes arriba citaes (mancos, etc.); procédese a una rifa pública delantre notariu (evitando, nun fai falta esplicar por qué, que les tres boles les saque una mano infantil) y corónase a los felices afortunaos, eso sí, depués de superar un cursín preparatoriu que bien pueden dar cualquier sindicatu o la patronal, ya se verá a cuenta de qué conceptu del gastu públicu. Y hasta podemos aforrar lo del notariu: realeza coincidente colos cuatro númberos finales del Gordu de Navidá, el precedente y el posterior, a dos eurinos la participación. La cabalgata, a coste cero. Un chollu pa les arques municipales.

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