Cooficialidá

La Nueva España, 10/11/17

El ruíu de la selmana sonó a bilingüe pero non a cooficial. Maravillosa, como casi siempre, Mercerdes Fernández, que diz que seguro que parla ella más asturiano que la diputada Masa o’l diputáu Llamazares, reivindicativos nesti asuntu llinguateru pero, a fin de cuentes, “de Burgos y de Logroño”. Pues que lo demuestre. Yo, mientres nun la sienta enriestrar un par de frases nun dialectu local que nun sea’l de la Plaza’l Parchís de Xixón, nun la voi creer. Na competencia bablista con Masa y Llamazares, apuesto por un empate (a ceros). Esa argumentación cherinesiense del «nun me gusta la llingua, pero nun pienses que nun la sé usar» suena a la del homófobu que se xustifica argumentando que «yo tamién tengo un amigu maricón, ¿oíste?».

Y, falando de xustificaciones, el PSOE subordina les bones intenciones cola llingua a voluntaes futures, superiores, madrileñes. ¿Acuérdense de cuando, por fin, el Gobiernu d’Areces aprobó cambiar la O de les matrícules de los coches por AS? Fue xusto cuando Aznar mandó quitar de les plaques les referencies provinciales. La FSA acierta siempre col momentu xustu pa facer les coses, delles coses polo menos. Ya se verá.

Vuelvo a Cherines (Cherinos nel bable qu’ella domina con soltura envidiada polos cazurros, coreanos, charnegos o maquetos d’IU). Nun diz verdá cuando avisa del gran gastu que diba suponer oficializar l’asturianu, por parcialidá o por ignorancia de que les comunidaes bilingües reciben del Estáu ingresos específicos p’afrontar necesidaes derivaes d’esa circunstancia. Tampoco diz que se diben crear bien de puestos de trabayu d’alta cualificación nin que la oficialidá diba dar ventaxa, por una vez, a los opositores asturianos que quinxeren acceder a la función pública autonómica, una ventaxa que nos saca la tercer parte de los ciudadanos españoles: gallegos, vascos, navarros, catalanes, baleares y valencianos. Avisa Fernández, tamién, de que la cooficialidá diba traer de la mano imposiciones indeseables, la primera d’elles pa los estudiantes, obligaos a suspender otra materia más. Fernández, galga política, cuerre per delantre los acontecimientos. Difícilmente podemos facer afirmaciones d’esi tipu cuando nun esiste nin el menor diseñu d’esa futurible llei. Concédo-y una cosa: el día que se conforme una comisión cola encomienda, la so principal preocupación tien que ser proyectar una norma lo menos imperativa y lo menos impositiva posible pa la xente. Oblíguese cola cooficialidá más a l’administración pública qu’al vecín. Al asturiano hai que s’averar, lo primero, por amor y lo segundo, por conveniencia, pero nunca con un brazu retorcíu al llombu. Favorézase la utilidá del idioma vernáculu pa promocionase socialmente y, pa detrás d’eso, ya acudirá la voluntá xeneral. Tocante a la enseñanza, nun pue ser platu de gustu pa naide, y menos pa los profesores de la materia, aguantar reburdios d’alumnos y families por una obligatoriedá indeseada. Habrá qu’imaxinar maneres de que resulte interesante acreditar l’estudiu y el conocimiento d’esta llingua. En fin: les coses tán mui verdes como pa xustificar l’alarma d’una parte de la clase política, atrincherada nun apriorismu cerril, sordomudu. Y permítame, señora Fernández, que me ponga neciu y que-y repita una idea que ya escribí otres veces nesta columna: l’asturiano nun ye patrimoniu de la izquierda. Si llegó vivu al sieglu XXI, fue, d’una parte, gracies a terratenientes cultos, a clérigos y a carlistes; de la otra, a les muyeres de los pueblos, apegaes a la casa y a los llabores de la tierra, primer vehículu de tresmisión lésica ente xeneraciones. La heredera natural de la llingua asturiana ye usté, por muyer y por conservadora, anque s’empeñe en nun lo querer ver.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: