Estadístiques

La Nueva España, 28/10/17

La conseyería d’Educación presentó, esti miércoles pasáu, un informe sobre la conflictividá escolar en Secundaria y los resultaos nun meten muncho mieu. Un 83 % de los alumnos encuestaos dicen que nunca se pegaron nel centru onde estudien y un 93 % que nun lo fixeron a la puerta o de camín. El conseyeru diz, con razón, que la vida en clase puede vivise, y a mi paezme que fuera clase tovía meyor, visto que les pelees son más escases. Seguro que ye una intuición que toos teníemos: esi pitu adolescente a la entrada l’institutu serena más qu’una ecuación de primer grau delantre la pizarra.

Nun pongo d’exemplu les de segundu grau o les integrales porque, según el mesmu informe, los qu’engorden la estadística de les amarraces son los repetidores y otra castra, misteriosa, indefinía, a la que s’alude cola críptica espresión «dependiendo de la procedencia». Tará comigo en qu’esi datu, la catalogación precisa d’una parte de los alumnos conflictivos en función de la «procedencia», tiénenlu los xestores del informe, porque, si non, nun venía a cuentu nin siquiera facer alusión a tal grupu anónimu. Que nun nos revelen esa procedencia puede llevar al ciudadanu mal pensáu (menos mal qu’usté y yo nun figuramos nesa nómina), primero, a suponer, nos responsables de la conseyería, prexuicios de corrección política que los faen amordazar la realidá y, depués, a elucubrar maldaes:

—¡Claro! Son los alumnos procedentes de Cataluña y nun lo quieren decir! —, ponse’l patriota de bandera en tendederu.

Nun sé. Igual sí. O igual non. ¡Vaya, ho!, queda ún mal a gusto, con ganes de saber.

Dexando pa prau los pegones de procedencia amazcaritada, queden los repetidores. Lo de repetir, ¿ye causa o consecuencia de pegase? Quiero decir: ¿pégueste más porque yes repetidor o repites porque te pegues más? Yo planteé-ylo, nel institutu onde trabayo, a algún destacáu miembru de la categoría referida y sumióse nuna confusión facialmente manifiesta. Les dos circunstancies (fracasar nel boletín de notes y agredir a los compañeros) perdíense-y no más fondo del túnel de la memoria y entemecíense nun remotu cuadernu caligráficu infantil, fechu cábala d’escarabayos autistas y puercu de la sangre de la vecinina de pupitre mordida nun deu pa quita-y los rotuladores. Abultóme llabor fatu busca-y la costura a esa túnica inconsútil: suspensos y hosties yeren cuerpu y alma, o meyor alma y cuerpu, polo menos nel casu del repetidor por mi consultáu.

En fin: nun quiero ignorar otra de les estadístiques ofrecíes pola encuesta de la conseyería d’Educación: un 98 % de los docentes diz que se lleven bien ente ellos y coles families de los alumnos. Ye resultáu propiu de referéndum norcoreanu…

—¡O catalán!

Ta bien, o catalán, lo qu’usté quiera. Ye resultáu propiu de referéndum catalán, y por eso sospechosu. Trenta y un cursos llevo dando clase y asistí a mui poques engarraes interdocentes o mistes (docente versus familiar d’alumnu), pero alguna haila. De toles maneres, y como nun veo por qué los profes nos tenemos que querer más ente nosotros de lo que se quieren ente ellos los afiliaos a la FSA (por poner un casu), el datu del 98 %, aisláu, tien l’únicu interés de constatar que la hipocresía ye directamente proporcional al nivel d’estudios y manifiéstase en maxestá ente los titulaos universitarios.

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