Independencia

La Nueva España, 14/10/17

El bachilleratu antiguu, aquel de les reválides, ta sobrevaloráu. Fixéronlu’l presidente del Gobiernu asturianu y el del Gobierno español y ningún de los dos ye a entender les palabres que pronunció, el martes 10, el del Govern catalán. Javier Fernández aprueba la petición d’aclaraciones de Rajoy sobre si hubo o non declaración d’independencia porque, diz valientemente, «yo creo que nadie lo sabe». Bueno, a ver: tampoco vamos insultar la intelixencia de los demás. Lo que se dixo, voi esplicá-ylo yo (que soi del BUP, como Puigdemont) p’aforra-y la humillación de que-y lo espliquen los de la CUP, que tán acabantes salir de la LOMCE, poco más o menos, y esos sí que lo entendieron bien y por eso tán col focicu retorcíu.

«Assumeixo […] el mandat del poble…», «asumo […] el mandatu del pueblu pa que Cataluña se convierta nun Estáu independiente en forma de república.» Dexando pa prau la validez d’esi mandatu y la discusión de si’l presidente puede sustituir al parlamentu nesti tipu de decisiones trescendentales, ye evidente que «asumir» y «declarar» son coses distintes. Con esa asunción, podemos entender, tolo más, que Puigdemont comprométese a facer la declaración algún día o a echar a rodar el procedimientu pa que’l parlamentu catalán lo faiga: ya veremos. Pero’l martes nun hubo declaración d’independencia. Lo qu’oímos fue una notificación, por boca del presidente, de que se daba por enteráu de los resultaos del referéndum (o lo qu’usté quiera) del día 1 y de les obligaciones a les que quedaba obligáu en consecuencia. Y puntu. Cuando, al momentu siguiente, pide la «suspensión de los efectos de la declaración d’independencia», ta faciendo comedia, porque nin hubo declaración nin efectu consecuente de ningún tipu. Pero nun sé qué me da ofrece-y estes esplicaciones a don Javier Fernández, nun acabo de creer que-y faigan falta. Él ye home casáu y digo yo que, el día que se comprometió cola muyer, declararíase, nun-y propondría asumir un mandatu conyugal… ¡Bueno, a saber!

Por si val d’algo, sustento la mio autoridá na materia que tratamos nun fechu autobiográficu: yo formé parte, munchu tiempu atrás, allá pela década de los 90, d’una declaración independentista que se celebró n’Uviéu, concretamente en casa de la escritora Berta Piñán un fin d’añu. Yéremos un puñáu d’amigos (amás de l’anfitriona, y respetando rigurosamente orde alfabéticu d’apellíos, acuérdome de la presencia de Bello, Cortina, Duque, Forga, Iglesias, Mori, Prieto, Recio y un servidor, Rodríguez: si me falta alguién pído-y sinceramente que perdone la memoria floxa que me caracteriza) y la fiesta, a saber cómo, ente turrón, vinu y pedantería xuvenil, derivó, nel momentu de les campanaes, nuna solemne declaración d’independencia p’Asturies, copes n’alto. Hai que reconocer que l’actu tuvo poca trescendencia política, nin siquiera Sidra El Gaitero corrió a llevar la sede social pa León, y eso que’l brinde féxose con cava.

Yo, sinceramente, aconséyo-y a tol mundu que faiga una declaración d’independencia polo menos una vez na vida. Munches más tampoco porque, cola repetición, la cosa pierde efectu (pasa como col hara-kiri: el méritu ta na singularidá del actu). Ún puede independizase del país, sí, pero tamién de la comunidá de vecinos, del Sporting de Xixón, de la empresa onde trabaya o de los medios de comunicación. Don Javier Fernández, por poner un casu, ta tovía a tiempu d’independizase, como presidente asturianu, del secretariu xeneral del PSOE. Tampoco fai falta convertilo nun acontecimientu públicu. Basta que, na intimidá del so despachu, nel Palaciu Mariellu, llevante dramáticamente la mano derecha delantre un espeyu (apuesto perres a que lu hai) y se declare independiente y insumisu. Sí: ye verdá que, más pronto o más tarde, el teléfonu va sonar con una llamada procedente de Llaviana y va haber que lu garrar. Pero, mientres… ¡qué momentos!

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: