Subliminal

La Nueva España, 12/08/2017

 

1001 2017-08-12

D’izquierda pa derecha, l’inseguru Dionisos neñu, la musa musical Euterpe, la fecunda Deméter y l’apolineu fíu de Zeus y Leto.

Pues a mi gústenme los carteles de San Mateo… como tamién me gusten les Pintures Negres de Goya. Alcuéntro-yos (a los carteles) una doble virtú: económica y propedéutica (¡qué ganes tenía d’usar esta palabra!). Lo primero, porque son reciclables: col cambiu mínimu que supón quita-yos la banda superior colorada onde figuren la fecha y l’advocación, valen p’ambientar Difuntos. Lo segundo, porque l’artista, arrogante, prepara, pa otros que vengan detrás, un camín llibre de torgues representatives tradicionales, caduques, preposmodernes. Pa en delantre, cualquier imaxe ye susceptible d’acompañar cualquier testu a efectos icónicos. Lo mesmo qu’él usó cuatro estampes con seres humanos p’aludir a la fiesta carbayona, bien podía echar mano… qué sé yo… d’otros tantos productos de la güerta: calabaza, pepinu, berenxena y rábanu, por caltener un aire compositivu cola obra espuesta.

En cambiu, a los conceyales del Partíu Popular nun-yos dan más, paez qu’hasta los ofienden. Tienen razones pa ello pero, pamidea, más que veles, albídrenles. Opinen de manera irreflesiva anque acertada. Gusmien un aquel que los agravia pero nun son quien a trescalar la sutil ofensa, la maldá subliminal claramente enveredada pa escontra d’ellos. Si la xente de Caunedo me lo permite, voi echa-yos un gavitu.

Primero, tando la fiesta de la capital consagrada a un apóstol del cristianismu, la imaxinería usada ye claramente pagana. Nun hai que se romper muncho la cabeza pa ver que los cuatro personaxes representaos son Euterpe, Apolo, Deméter y una especie de Dionisos infantil. Siendo’l PP, como ye, l’únicu paladín que-y queda a la Ilesia católica nel laicizante espectru políticu asturianu, esti ye un tema que nun-y puede resultar indiferente.

Pero hai agresiones visuales más foínes y, al empar, más directes. Obsérvese la composición de les cuatro semeyes. La lluz entra siempre pela izquierda mientras que la derecha ye la zona escura, el territoriu de les sombres. Más tovía: esi perfil qu’adopten los olímpicos, más o menos acusáu según qué estampa, nun ye caprichosu: conlleva que-y dean el culu, siempre, a la derecha. Y nun tien que nos caer embaxo la particular postura de les manes de los dioses. Apolo y Deméter espurren cuatro deos de la mano izquierda d’una manera desaxerada, podía pensase qu’hasta faltona. Cuatro son los conceyales que-y falten al PP p’aventar al tripartitu pa fuera’l poder. Por si la cosa tuviere poco clara, Euterpe enseña los mesmos cuatro deos, tiesos, evidentes y prevocatibles, pero de la mano derecha, dominada, eso sí, por una mano izquierda superpuesta en clara metáfora política. Dionisos neñu medio espurre tres deos namás. Esplicáron-y que teníen que ser cuatro pero como, por voluntá del fotógrafu, representa a tolos preadolescentes ordinarios y verdaderos, esos pa los que’l sistema educativu ye la Gorgona y les Matemátiques los misterios eleusinos, él, inseguru, punxo tres.

Anuncios

One Response to Subliminal

  1. Facetos says:

    No soy concejal del PP y tampoco me gustan. Quienes decís que os gustan no es más que por postureo y haceros los diferentes y los intelectual y estéticamente superiores, como diciendo a los ciudadanos de a pie:”no está hecha esta miel para la boca del cerdo”.
    Lo mínimo que se pide en un blog como el tuyo es ser honesto.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: